- Strona główna
- Reklamacje
- Reklamacje krajowe
- Druk bezadresowy
Druk bezadresowy
Reklamację zgłasza się w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi.
1) Za niewykonanie usługi uważa się nie doręczenie druków bezadresowych w terminie 14 dni licząc od dnia ich nadania,
2) Za nienależyte wykonanie usługi uważa się nie doręczenie druków bezadresowych w terminach, o których mowa w regulaminie usługi lub w terminach określonych w pisemnej umowie.
Prawo dochodzenia roszczeń przysługuje klientowi, który zawarł umowę o świadczenie usługi z Pocztą Polską albo posiada oryginał potwierdzenia opłaty wniesionej za nadanie druków bezadresowych.
Reklamację wnosi się w każdej placówce pocztowej Poczty Polskiej.
Zgłoszenie reklamacji następuje w formie:
- pisemnej albo
- ustnej do protokołu.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Poczta Polska S.A. z siedzibą przy ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa. Kontakt z inspektorem danych osobowych: Inspektor ochrony danych Poczta Polska S.A. ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa, adres e-mail:inspektorodo@poczta-polska.pl. Dane osobowe w procesie reklamacyjnym są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 roku w sprawie reklamacji usługi pocztowej, w celu rozpatrzenia złożonej reklamacji. Odbiorcami danych osobowych w postępowaniu reklamacyjnym mogą być: Agenci Pocztowi (w przypadku korzystania z usług pocztowych za pośrednictwem Agencji Pocztowej), podwykonawcy Poczty Polskiej S.A. (w przypadku, gdy reklamowana usługa pocztowa była realizowana z udziałem podmiotu przetwarzającego, np. doręczającego przesyłkę). W przypadku reklamacji dla przesyłek zagranicznych dane osobowe są przekazywane do kraju przeznaczenia przesyłki, bądź kraju jej nadania (w tym do państwa trzeciego) w celu uzyskania informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, w myśl postanowień Światowej Konwencji Pocztowej Doha 2012 oraz archiwum państwowe (w przypadku zakwalifikowania wybranej dokumentacji do materiałów archiwalnych przeznaczonych na wieczyste przechowywanie). Dane osobowe mogą być przekazane do państwa trzeciego (Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej) na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z 10 lipca 2023 r., stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony, zapewniony przez „Ramy ochrony danych UE-USA” (EU-US Data Privacy Framework), w związku z korzystaniem przez administratora z rozwiązań chmurowych dostarczanych przez firmę Microsoft, Wykaz podmiotów, które przystąpiły do programu „Ram ochrony danych UE-USA” dostępny jest pod adresem: Participant Search (dataprivacyframework.gov) Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat, począwszy od roku następującego po roku, w którym zakończono reklamację, zgodnie z właściwą kategorią archiwalną określoną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt Poczty Polskiej S.A., a przypadku wydzielenia wybranej dokumentacji, w ramach ekspertyzy archiwalnej, do materiałów archiwalnych, okres przechowywania wynosić będzie nie dłużej niż 25 lat, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowaniu dokumentacji archiwalnej. Osobom, których dane osobowe dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Osobom, których dane osobowe dotyczą, przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych nieujęte w niniejszej informacji, a wynikające z przepisów Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, są dostępne w każdej placówce pocztowej oraz na stronie internetowej Poczty Polskiej S.A. www.poczta-polska.pl
Reklamację można wnieść w następnym dniu roboczym po terminach określonych na ich doręczenie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia nadania druków bezadresowych.
Reklamacja w formie pisemnej powinna zawierać:
1) uzasadnienie oraz uprawdopodobnienie niewykonania lub nienależytego wykonania usługi,
2) omówienie zakresu niewykonanej lub nienależycie wykonanej usługi,
3) oryginał potwierdzenia opłaty wniesionej za nadanie druków bezadresowych,
4) wysokość roszczenia.
Właściwa jednostka organizacyjna Poczty Polskiej, której podlega placówka nadawcza, przeprowadza postępowanie wyjaśniające i udziela odpowiedzi w kwestii uznania lub odmowy uznania roszczenia, w terminie 30 dni od zgłoszenia reklamacji.
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia odpowiedzi na reklamację.