- Strona główna
- Reklamacje
- Reklamacje zagraniczne
- Przekaz Pocztowy
Przekaz Pocztowy
Niewykonanie usługi – w przypadku utraty przekazu.
Prawo wniesienia reklamacji przysługuje:
- Nadawcy,
- Adresatowi – w przypadku, gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo, kwota określona w przekazie pocztowym została doręczona adresatowi.
Reklamację można wnieść poprzez wypełnienie druku formularza reklamacyjnego dostępnego w każdej placówce pocztowej oraz na stronie internetowej, który dostępny jest tutaj.
Reklamację należy złożyć nie wcześniej niż po upływie 14 dni licząc od dnia następnego po nadaniu i nie później niż w terminie 6 miesięcy licząc od dnia nadania przekazu.
Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko albo nazwę zgłaszającego reklamację,
- pozostałe dane adresowe,
- przedmiot reklamacji,
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
- podpis i datę sporządzenia reklamacji,
- oryginał dowodu nadania przekazu pocztowego.
*Jeżeli nadawca zrzeka się prawa do dochodzenia roszczeń na rzecz adresata, do reklamacji należy dołączyć stosowne oświadczenie.
Poczta Polska rozpatruje reklamację niezwłocznie i udziela odpowiedzi w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia otrzymania reklamacji.